Ratowniki z Olka! UWM :)

Katedra Medycyny Ratunkowej poleca Chomikuj.pl Największa baza testów w Internecie


#1 2016-09-10 21:37:16

justysia

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-17
Posty: 6
Punktów :   

historia jednego statku

Niedawno czytałam, o historii jednego statku..  Prom pasażerski MS Stena Germanika został zamówiony w stoczni w Gdyni w latach osiemdziesiątych. Amatorem zamawiającym był Stena Linei. Został on zwodowany w 1981 roku i nosił nazwę Stena Scandinavica. Pływał jako Scandinavica na trasie z Hoek van Holland do Harwich. Wkrótce został wysłany do stoczni w Hiszpanii gdzie dokończono jego wyposażanie.  Oddano go powtórnie do użytku w 1987 roku jako Stena Germanika III. Obsługiwał linię promową Niemcy-Szwecja . Troska o ekologię spowodowała że prom ten ponownie trafił do Gdyni. Tym razem na wymianę jednostki napędowej. Zamontowano w nim silniki umożliwiające pływanie na metanolu. Wypływając ze Stoczni w Gdyni w 2015 roku już jako Stena Germanica stał się pierwszym na świecie promem napędzanym metanolem. Dołączył do floty pływającej między starym lądem a Wielką Brytanią i Irlandią http://www.stenaline.pl/do-uk-irlandii/nasze-promy . Jeżeli prom i jego nowoczesny napęd zda egzamin Stena Line planuje wprowadzić ten napęd w kolejnych 20 swoich jednostkach. Być może zlecenie trafi również do Gdyni.
I tak po 34 latach Stocznia w Gdyni powstaje na nowo i to w nowej innowacyjnej specjalizacji.
http://www.remontowaholding.pl/site/assets/files/1265/stena_germanica_w_stoczni-1.310x0.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl